ניו זילנד: משאל עם ללגליזציה יערך בשנת 2020

בבחירות הקרובות לצד בחירה במפלגת השלטון יצביעו תושבי ניו זילנד גם בעד ונגד לגליזציה של קנאביס. הממשלה הודיעה כי תעמוד בהבטחת הבחירות שניתנה למפלגה הירוקה ותקיים משאל עם בנושא.

ניו זילנד תערוך בשנת 2020 משאל עם על שאלת הסדרת שוק הקנאביס במדינה למטרות פנאי (לגליזציה), כך הודיעה לפני שעה קלה הממשלה.

הודעה זו מגיעה שבוע לאחר אישור הצעת חוק חדשה להקמת ענף קנאביס רפואי במדינה והתרת השימוש בקנאביס רפואי לחולים גוססים.

ההודעה מגיעה בעקבות הבטחה שניתנה למפלגה הירוקה במסגרת הסכמים קואליציוניים שנחתמו לאחר נצחון מפלגת הלייבור בבחירות 2017.

נכון להיום השימוש בקנאביס די נפוץ בניו זילנד והמשטרה נוהגת להעלים עין מכך כל עוד מדובר בשימוש עצמי בלבד.

מחקר שערכה הרשות למלחמה בסמים של ניו זילנד מצא שלגליזציה של קנאביס עשויה להביא לרווח של 240 מיליון דולר מדי שנה לקופת המדינה ממיסוי שוק קנאביס חוקי.

משאל העם יערך כאמור בצמוד למערכת הבחירות הכללית הבאה, שתיערך ב-21 בנובמבר שנת 2020, כך שלצד בחירה במפלגה יצביעו התושבים גם בעד ונגד קנאביס חוקי.

לעומת המפלגה הירוקה עומדים המתנגדים מהמפלגה הלאומית שכינו את ההחלטה “צינית” והודיעו שיצביעו נגד, לדבריהם בגלל המסר שמועבר לציבור כאילו מדובר בדבר נורמלי.

לדברי יוזמי משאל העם הם קבעו את מועד ההצבעה בצמוד לבחירות הכלליות על מנת לעודד השתתפות בדיון הציבורי בנושא.

על פי חוקי ניו זילנד תושב הזכאי להצביע בבחירות ואינו עושה זאת עומד בפני קנס כספי. לפיכך אחוזי ההצבעה במדינה גבוהים יחסית ועמדו בבחירות האחרונות על 79%.

“אנחנו יודעים מהסקרים שמרבית תושבי ניו זילנד תומכים בתיקון חוקי הקנאביס,” הסבירה נציגת קמפיין הלגליזציה בניו זילנד סנדרה מורי. “אנחנו עוסקים כעת בהסברה בקהילות השונות”.

בשבוע שעבר אושרה כאמור הצעת חוק להקמת ענף קנאביס רפואי במדינה, בהחלטה נוספת של הממשלה החדשה, בראשות הלייבור, שהחליפה את הממשלה הלאומית ששלטה במדינה ב-9 השנים האחרונות.

אם יצביעו תושבי ניו זילנד “בעד” תהפוך המדינה לראשונה בצד המזרחי של הכדור שמאשרת לגליזציה של קנאביס לשימוש פנאי, אחרי שבצד השני עשו זאת עד כה אורוגוואי, קנדה ו-10 מדינות בארה”ב.

מספר המשתמשים בקנאביס בניו זילנד הוא גבוה יחסית ולפי הרשות הלאומית למלחמה בסמים לא פחות מ-80% מבני ובנות 21 התנסו בקנאביס לפחות פעם אחת בחייהם. 10% משתמשים באופן קבוע כזה או אחר.

בישראל סקר שנערך לאחרונה על ידי מכון בכר לאסטרטגיה מצא כי 71% מהישראלים תומכים בהסדרת שוק הקנאביס בדומה לאלכוהול. יחד עם זאת אין בישראל חוק המתיר קיום משאלי עם.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר